Przepis na udaną sesję ślubną

Zawsze uważałam, że fotografowanie sesji ślubnych czy narzeczeńskich jest dość stresujące zarówno dla pary, a także dla mnie. Przynajmniej na początku mojej pracy jako fotograf ślubny. Ale stres, w tym samym czasie, okazał się być siłą, która sprawia, że chcę to zrobić, jak mogę najlepiej. Nauczyłam się nad nim w końcu zapanować, w końcu, bo mam obowiązek zrobić sesję jak najlepiej. Młode pary, z drugiej strony, mają trudniej. Nie jest tak łatwo im zapanować nad stresem. Sztuką jest utrzymanie pozytywnego klimatu i przerodzenie sesji w fajną przygodę i zabawę.

W trakcie większości swoich sesji więcej czasu na rozmowach z parą niż rzeczywiście fotografowałam. Luźna atmosfera, kupa śmiechu to przepis na udaną sesję.  Ty jako fotograf ślubny musisz pomóc Młodej Parze zrelaksować się, co z kolei pozwoli mi uzyskać bardzo fajne zdjęcia. Zanim zaczniesz wykonywać zdjęcia, usiądź z Parą Młodą, porozmawiaj, opowiedz jakąś zabawną anegdotę związaną ze ślubną sesją. To na pewno ich rozluźni. Nie możesz pokazywać po sobie, że czym się denerwujesz. Szczególnie nie złość się na swoich klientów, to ich tym bardziej zestresuje, a nawet może zablokować i efekt sesji będzie po prostu mizerny. Musisz być wyrozumiały, nie każdy jest profesjonalnym modelem czy modelką i to jest zrozumiałe, że komuś może być ciężko pozować do zdjęć. Dlatego musisz wyczuć parę młodą. Jeśli kompletnie nie mają pojęcia o pozowaniu i nie wychodzi im to najlepiej, to nie wymagaj od nich skomplikowanych póz. Wykonaj raczej prostą i romantyczną sesję, a wcześniej wytłumacz im jak powinni pozować. Takie Twoje podejście z pewnością zaprocentuje!

Leave a Reply

